Jak zgłosić reklamację w sklepie PaDrew?
Jeżeli uważasz, że otrzymany przez Ciebie produkt posiada wady fabryczne, jest uszkodzony lub nieprawidłowy, przysługuje Ci prawo do jego reklamacji. W każdym z wymienionych przypadków należy postępować zgodnie z zaleceniami dotyczącymi zgłoszenia reklamacji, które znajdziesz poniżej.
Punkt 1 – Warunki reklamacji
Aby zgłosić reklamację przygotuj:
- Numer zamówienia lub dowodu zakupu
- Imię i nazwisko kupującego
- Adres dostawy towaru
Powyższe informacje są niezbędne do prawidłowej obsługi zgłoszenia. Dzięki nim jesteśmy w stanie zweryfikować jego prawdziwość. Brak podania wspomnianych danych w zgłoszeniu może zakończyć się jego natychmiastowym zamknięciem lub prośbą o ich uzupełnienie!
Punkt 2 – Procedura reklamacyjna
Poprawną formą zgłoszenia będzie uzupełnienie tematu wiadomości o numer zamówienia lub dowodu zakupu oraz rozpoczęcie treści od niezbędnych informacji.
Po wykonaniu tych czynności dokładnie opisz swoje spostrzeżenia na temat nieprawidłowości w otrzymanym produkcie. Pamiętaj, że duża ilość szczegółów pomoże nam szybciej rozwiązać Twoją sprawę.
Jeżeli reklamacja dotyczy uszkodzenia produktu, warto dołączyć do niej materiały graficzne w postaci zdjęć lub wideo przedstawiającego opisane wady (akceptowane formaty plików: .jpg, .jpeg, .png, .mp4).
Tak przygotowane zgłoszenie należy wysłać drogą elektroniczną na adres e-mail: bok@padrew.pl.
Punkt 3 – Rozpatrywanie reklamacji
Nasi konsultanci postarają się rozwiązać Twój problem w możliwie jak najkrótszym czasie, zazwyczaj w przeciągu 1–2 dni roboczych od daty wpłynięcia zgłoszenia.
Sposoby rozwiązywania reklamacji różnią się w zależności od przypadku. Przygotujemy dla Ciebie najwygodniejszą opcję spośród trzech dostępnych:
- Wymiana produktu
W tej metodzie klient odsyła wadliwy towar do siedziby sklepu PaDrew (Przemysłowa 7, 26-200 Kornica), gdzie po jego poprawnej weryfikacji wysyłany jest nowy wolny od wad produkt. Proces trwa zazwyczaj do 7 dni roboczych od momentu dostarczenia przesyłki reklamacyjnej.
- Wymiana elementów
Jeżeli otrzymany produkt posiada uszkodzenia, wady fabryczne lub inne nieprawidłowości, które nie powodują niemożliwości jego użytkowania, zaproponujemy wymianę wyznaczonych elementów na nowe, bez konieczności zwrotu wadliwych. Proces trwa zazwyczaj do 5 dni roboczych od momentu akceptacji sposobu przez klienta.
- Zwrot części kosztów
Możliwy jest zwrot uzgodnionej części kosztów zamówienia, poniesionych przy jego składaniu. Zwrot odbywa się przelewem tradycyjnym na konto bankowe wskazane przez kupującego. Proces trwa zazwyczaj do 1 dnia roboczego od momentu akceptacji sposobu przez klienta.
Punkt 4 – Wyjątki
Istnieją sytuacje, w których reklamacja zostanie rozpatrzona negatywnie. Poniżej uzasadnienie:
Nie przyjmujemy reklamacji dotyczących uszkodzeń powstałych na skutek nieprawidłowego użytkowania produktu przez klienta lub osoby trzecie oraz wynikających z naturalnego zużycia produktu.
Jesteśmy przekonani, że nasza polityka reklamacji zapewnia odpowiednią ochronę klientom sklepu i usprawnia proces reklamacyjny. Jeżeli masz pytania lub wątpliwości, zapraszamy do kontaktu z biurem obsługi klienta. Więcej informacji znajdziesz w zakładce Kontakt.
Zasady gwarancji w sklepie PaDrew
Jeżeli uważasz, że otrzymany przez Ciebie produkt posiada wady fabryczne, jest uszkodzony lub nieprawidłowy, przysługuje Ci prawo do jego reklamacji z tytułu rękojmi. W każdym z wymienionych przypadków należy postępować zgodnie z zaleceniami dotyczącymi zgłoszenia reklamacji, które znajdziesz w zakładce Reklamacje.
Obowiązek gwarancji
Sklep internetowy PaDrew udziela gwarancji na sprzedawane produkty zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa rękojmi.
Czas trwania gwarancji
Okres gwarancyjny trwa przez okres przewidziany w prawie konsumenta, tj. 2 lata od daty otrzymania towaru.
Zakres gwarancji
Gwarancja obejmuje wszelkie wady fizyczne lub prawne mebli, które istniały w momencie ich sprzedaży. Oznacza to, że jeśli mebel ulegnie awarii lub ma wady wynikające z produkcji lub użytych materiałów w czasie trwania gwarancji, sprzedawca jest zobowiązany do wymiany pojedynczego uszkodzonego elementu lub wymiany całego produktu na nowy.
Wyjątki
Gwarancja nie obejmuje uszkodzeń powstałych na skutek nieprawidłowego użytkowania produktu przez klienta lub osoby trzecie oraz wynikających z naturalnego zużycia produktu.
Jesteśmy przekonani, że nasza polityka gwarancyjna zapewnia odpowiednią ochronę klientom sklepu i usprawni proces reklamacyjny. Jeżeli masz pytania lub wątpliwości, zapraszamy do kontaktu z biurem obsługi klienta. Więcej informacji znajdziesz w zakładce Kontakt.
Jak zgłosić zwrot w sklepie PaDrew?
Zgodnie z obowiązującym regulaminem sklepu internetowego PaDrew, konsument ma prawo do odstąpienia od umowy zawartej ze sprzedawcą za pośrednictwem sklepu w terminie 14 dni od momentu otrzymania towaru, bez podania jakiejkolwiek przyczyny, zgodnie z ogólnymi warunkami zwrotu. Należy jednak pamiętać o dodatkowych wymaganiach ustalonych przez producenta, które zostały opisane poniżej.
Punkt 1 – Warunki zwrotu
Aby zgłosić zwrot produktu, wymagane jest uzupełnienie Formularza zwrotu.
Informacje zawarte w formularzu są niezbędne do prawidłowej obsługi zgłoszenia. Dzięki nim jesteśmy w stanie zweryfikować jego prawdziwość. Brak uzupełnionego formularza w zgłoszeniu może zakończyć się jego natychmiastowym zamknięciem lub prośbą o jego uzupełnienie!
Punkt 2 – Procedura zwrotu
Poprawną formą zgłoszenia będzie uzupełnienie tematu wiadomości o numer zamówienia lub dowodu zakupu oraz załączenie do niej wypełnionego formularza zwrotu.
Formularz można wypełnić w wersji elektronicznej lub fizycznej. W przypadku fizycznej wersji należy załączyć zdjęcie uzupełnionego formularza (akceptowane formaty plików: .pdf, .docx, .txt, .jpg, .jpeg, .png).
Tak przygotowane zgłoszenie należy wysłać drogą elektroniczną na adres e-mail: bok@padrew.pl.
Nasi konsultanci postarają się potwierdzić Twoje zgłoszenie w możliwie jak najkrótszym czasie, zazwyczaj w przeciągu 1–2 dni roboczych od daty jego wpłynięcia.
Przygotowanie przesyłki
Po otrzymaniu potwierdzenia zgłoszenia możesz zacząć przygotowywać przesyłkę do wysyłki. Pamiętaj, aby zapakować produkt z dbałością o jego bezpieczeństwo podczas transportu! Możesz użyć materiałów, które zostały Ci dostarczone wraz z zamówieniem.
Wysyłka powinna odbyć się na adres siedziby sklepu: Przemysłowa 7, 26-200 Kornica, nie później niż 5 dni roboczych od dnia otrzymania potwierdzenia zgłoszenia, za pomocą dowolnie wybranej firmy przewozowej.
W przypadku niedotrzymania ustalonego terminu wysyłki, sprawa może zostać natychmiastowo zamknięta.
Pragniemy nadmienić, że w przypadku zwrotu towaru tytułem prawa odstąpienia od umowy wszelkie koszty związane z jego wysyłką do sprzedawcy pokrywa kupujący.
Zwrot środków
Zwrot należności za zwrócony produkt odbędzie się po jego otrzymaniu i weryfikacji zawartości w siedzibie sklepu.
Środki zostaną przelane na rachunek bankowy wskazany przez klienta w formularzu zwrotu. Proces ten trwa zazwyczaj do 3 dni roboczych od momentu dostarczenia do nas przesyłki.
Jeżeli klient odpakował lub naruszył w jakikolwiek sposób przesyłkę będąc w jej posiadaniu, a podczas weryfikacji stanu produktu okaże się, że jest on uszkodzony, klient ponosi odpowiedzialność za widoczne usterki. Sprzedawca wycenia szkody według rzeczywistych kosztów produkcyjnych, a ustalona kwota zostanie odliczona od sumy zwrotu należności.
Punkt 3 – Wyjątki
Istnieją sytuacje, w których zgłoszenie zwrotu zostanie odrzucone:
- Zwroty zgłoszone po upływie 14 dni od daty odebrania towaru zostaną natychmiastowo odrzucone.
- Produkt, który został już raz całkowicie złożony, nie podlega zwrotowi.
Jesteśmy przekonani, że nasza polityka zwrotów zapewnia odpowiednią ochronę klientom sklepu i usprawni proces zwrotu towaru. Jeżeli masz pytania lub wątpliwości, zapraszamy do kontaktu z biurem obsługi klienta. Więcej informacji znajdziesz w zakładce Kontakt.